fbpx
רכישה ראשונה שלכם? תרשמו את הקוד israel בצ'קאאוט וקבלו 10% הנחה!

מיץ רימונים כמות מומלצת לצריכה

מיץ רימונים כמות מומלצת לצריכה

רימון הוא אחד מסימני ההיכר הבולטים ביותר של ראש השנה – כבכול שנה ושנה הילדים מתרגשים ומחכים לשבת בשולחן הסימנים המוכר והאהוב ולטעום מן גרגירי היהלום האדמוניים, הלא הם גרגירי הרימון המתוקים-חמצמצים. כולנו מחכים רק לחפון מלוא הכף גרגירי רימון ולמצות את המיץ העסיסי והמרענן, אבל למה בכלל לחכות לראש השנה אם אפשר להנות מהרימון בכל השנה כולה?

קצת כבוד לרימון

רימון הוא פרי מהודר שמתפאר בגודלו המרשים ובתפרחת ה"כתר" המפורסמת שלו, המזכירה כתר מלכות ומקנה לו ייחוס של כבוד בעולם הפירות. גרעיניו הרבים מחולקים למדורים הנפרדים זה מזה על ידי קרום לבנבן ורך, השומר עליהם. את גרעיני הרימון ניתן לאכול כמות שהן, לרסק אותם ולהכין מיצים טבעיים, להוסיף לסלטים או אפילו לבשל אותם – מבלי שערכיהם התזונתיים יופחתו!

היתרונות הבריאותיים של הרימון הם רבים ומעולים לכל גיל ולכל אחד ואחת. למרות מתיקותו הרבה, הוא אינו בעל ערך קלורי רב, ולמנה של 100 גרם יש רק כ-70 קלוריות בלבד! מה שאומר שכמות רבה יחסית של גרגירים יכולים להיכנס לתפריט היומי של שוחרי תזונה ולשומרי משקל. אמנם אם סוחטים את רימון צריך לצרוך כמות זהירה שכן במיצים סחוטים טבעיים קל מאוד להגיע לצריכה גדולה מדי של קלוריות שכן בכוס חד פעמית בלבד יש הרבה יותר מ100 גרם/מיליליטר משקה.

נוגדי חמצון – והמערכת החיסונית שלכם מאובטחת!

רימון הוא אחד הפירות העשירים ביותר בתכולה מרוכזת של נוגדי חמצון – תרכובות כימיות שמסייעות לגוף להיפתר מרדיקלים חופשיים, תוצרי לוואי של פעילות נשימה תאית. הימצאות של רדיקלית חופשיים בכמות גדולה בגופנו עלולה לפגוע ברקמות, להעלות את הסיכון לחלות במחלות שונות ואף להאיץ תהליכי דלקות והזדקנות בין תאית. צריכה של נוגדי חמצון ממקור הרימון יכולה לסייע רבות בסילוק של שאריות רדיקלים חופשיים, ובכך לשפר את כלל מערכות הגוף ובפרט את המערכת החיסונית השומרת עליכם בריאים וחסונים.

עשיר בסיבים תזונתיים

ברימון יש המון סיבים תזונתיים. סיבים אלו מקורם מפירות, ירקות ומאכלים טבעיים ולא מעובדים והם מסייעים לגוף שלנו לעכל את האוכל בצורה טובה ויעילה יותר. סיבים תזונתיים מחזקים ומעודדים את מערכת העיכול לפעול בצורה אופטימלית. לכן, אם אתם סובלים מבעיות עיכול במערכת העיכול, מומלץ מאוד לשקול לצרוך מיצים טבעיים של רימונים, העשירים בסיבים תזונתיים רבים.

מהי הכמות המומלצת של מיץ רימונים?

אין למעשה מינון ספציפי שמומלץ בצריכת מיץ רימון או מיצים טבעיים ממקור רימונים. אכילת פירות ושתיית מיץ טבעי כחלק מהתזונה היומית של אדם בוגר ממוצע נחשבת לבריאה, חיונית ובטוחה. לאדם ממוצע ללא מחלות רקע וללא הפרעות או בעיות בריאותיות כאלה ואחרות, הכמות המומלצת ביום היא עד 230 – 340 מ"ל. ואמנם, לאנשים עם הפרעות ומחלות בריאותיות שונות מומלץ לצרוך הרבה פחות. לאדם הסובל מטרשת עורקים מומלץ לשתות עד 50 מ"ל ליום ולמי שסובל מכמות גבוהה של כולסטרול בדם עד 35 מ"ל.

שתו בחכמה ובזהירות

צריכה של מוצרים טבעיים תמיד עדיפה על פני צריכה של מאכלים ומשקאות מתועשים ומעובדים. נסו לצרוך עד כמה שיותר מוצרים ממקורות טבעיים, כמו אוכל טרי ולא קפוא, מיצים טבעיים, להוסיף ירוקים לדיאטה היומית שלכם ולהימנע ממנהגים רעים כמו הפרזה בעישון, אלכוהול וכמויות קפאין גדולה.

אמנם, גם במה שמותר צריך להיות חכמים ולא להשתולל. כאמור, כמות של בין 230 עד 340 מ"ל ביום לאדם מבוגר בריא נחשבת לטובה ואף מומלצת כדי להנות מכל היתרונות הבריאותיים, כמו גם הטעם הטעים, המרענן והמתקתק של הפרי האדום המופלא.

יודגש כי המידע המוצג באתר הינו בגדר כלי עזר בלבד ואינו מהווה המלצה ו/או תוכן לצורך קבלת החלטות כלשהן ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. האתר לא יישא באף אחריות ישירה ו/או עקיפה לנזקים ככל שייגרמו כתוצאה מהשימוש הישיר ו/או העקיף באתר ובתכניו.

יש לך שאלה? נשמח לשמוע!​

יכול לעניין אותך גם

רוצים להזמין? לשאול שאלה? צרו קשר: